ادویه های طعم دهنده ای که برای آشپزی نیاز هستند

ادویه ها با طعم غذا به معنای واقعی جادو می کنند چون غذاها بدون ادویه هیچ طعم و مزه ای ندارد. به همین دلیل قبل از اینکه آشپزی را شروع کنید باید لیست ادویه های مناسب هر غذا را آماده کنید تا بتوانید غذایی خوشمزه درست کنید.

زنجبیل از ادویه های ضروری هر خانه است

زنجبیل جزو ادویه هایی می باشد که کاربرد زیادی در شیرینی پزی و آشپزی دارد. آبنبات ها و بیسکوییت های زنجبیلی از میان وعده های محبوب در کل دنیا می باشد. در پخت ماهی و مرغ هم می توانید از زنجبیل استفاده کنید. اگر قصد دارید غذاهای هندی یا تند درست کنید، زنجبیل جزو واجبات است. زنجبیل بخاطر اینکه طبع گرمی دارد از ادویه هایی می باشد که در طب سنتی و گیاهی نیز جایگاه مناسبی برای خود دارد.

زنجبیل گیاهی خوش بو با طعم تند می باشد و از آن برای بهبود دردهای عضلانی، آرتروز، سرماخوردگی و التهابات تنفسی استفاده می شود. اگر هدف شما در استفاده از زنجبیل تقویت قوای جسمانی و جلوگیری از بیماری های مختلف می باشد باید از محصولات ارگانیک استفاده کنید. ادویه ها و چاشنی هایی که در سایت کیچن رز به فروش می رسند بدون هیچ گونه دستکاری ژنتیکی و کودهای شیمیایی بدست آمده اند. به همین دلیل هیچ عارضه و خطری برای سلامتی بدن با خود در پی ندارند.

انواع فلفل ها و زمان مناسب برای اضافه کردن به غذا

فلفل سیاه، فلفل سفید و فلفل قرمز همیشه پای ثابت آشپزی ایرانی هستند که از آن ها برای درست کردن انواع غذاهای اصیل و خوش طعم استفاده می شود. فلفل سیاه بخاطر اینکه عطر بی نظیر و فلفل قرمز به این علت که طعم تند و آتشینی که دارد به ادویه های محبوب آشپزی سنتی و مدرن تبدیل شده اند. فلفل سیاه یکی از ادویه هایی می باشد که خاصیت فراوانی مانند تقویت اعصاب و حافظه و مسکن خوبی برای تسکین دردهای عصبی می باشد. فلفل سیاه به همراه سبزیجات خشک مانند نعنا، شوید و ریحان در ماست و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد، چون طعم فوق العاده ای به وجود می آورند.

فلفل قرمز هم مانند فلفل سیاه خاصیت زیادی دارد. این ادویه تند و قرمز رنگ حاوی آنتی اکسیدان است و منبع ویتامین C می باشد. همینطور بخاطر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد در کاهش وزن تاثیر گذار است. فلفل قرمز در طعم دادن به غذاهای محلی مانند فلافل یا غذاهای تند هندی و مکزیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

فلفل سفید بیشتر یک داروی طبیعی بی نظیر است تا اینکه شبیه یک ادویه برای پخت و پز غذا باشد. فلفل سفید دانه میوه فلفل می باشد که بعد از خشک شدن پوست قرمز آن را جدا می کنند و به رنگ سفید بنظر می آید. فلفل سیاه مانند یک ضد افتاب قوی از پوشت شما در مقابل اشعه های مضر نور خورشید حفاظت می کند. پس یادتان نرود که از فلفل سفید ارگانیک در رژیم غذایی خود بعنوان یک طعم دهنده استفاده کنید.


اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران